Det finns hopp.

Vet inte varför men dom senaste dagarna har min hjärna bara tänkt på gravida och små bebisar.
Tänk vilken gåva. Nu tror ju läkarna att det är kört för min del att bli gravid på vanlig väg men än ger jag inte upp hoppet.. Det är många tankar som snurrar runt. Jag hoppas att jag en dag kan få bli mamma igen.
 
Tagel från 1177.
Det finns blodprover som man kan lämna efter att man har gått igenom en cancerbehandling som kan svara på hur hormonhalterna ser ut i kroppen. För kvinnor kan provet efter noggrann analys ofta visa om man har gått in i klimakteriet eller inte.

Risken att fertiliteten ska påverkas av cytostatika beror på hur gammal man är när man får behandling, vilka läkemedel som används och i vilka doser. Generellt är det så att ju högre doser, desto större risk att det påverkar fertiliteten.

Ju mer man närmar sig övergångsåldern som kvinna, desto känsligare blir äggstockarna för cytostatikabehandling. Det gör att samma dos av ett visst preparat kan orsaka sterilitet om man är exempel 37 år, men inte om man är 20 år.

 

                                                Min största önskan ♥

 



Kommentarer
Lina

Jag hoppas att du kan få många barn till :)

2013-01-21 @ 06:44:05
URL: http://httplinaalmen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0