Nervskadan.

Som alla säkert redan vet så har jag en bestående nervskada i min vänstra arm. Efter strålningar, operationer och cellgift så har min nerv i min vänstra axel gått sönder. Det finns ingenting läkarna kan göra åt det. Inga medicinder som biter utan dom ger bara biverkningar och gör mig ur balans. Så jag står nu på en väntelista för att få den där nervstimulatorn. 
Jag går på en så kallad utredning för min arm så att försäkringskassan kan ge mig rehab och för att ge mig en vink om vad jag kan jobba med i framtiden med min värdelösa arm. Fösta "testet" gjorde jag hos arbetsteraputen. Skulle sitta vid en dator och göra olika uppgifter. Efter 20 minuter började armen/handen att krampa och jag fick sitta resterande tid med att bara använda höger arm... 
Andra "testet" fick jag göra hos en sjukgymnast. Där var det olika övningar som inte bara handlade om armen. De flesta uppgifter gick bra att utföra tills vi kom till armen. Klarade allt galant med höger men med vänster....
När jag först fick ont i armen och tog morfin för smärtan och de inte hjälpte så började jag tänka att det kanske var min hjärna som intalade mig att jag har ont fast jag inte hade det. Svaret fick jag hos sjukgymnasten.. Jag skulle pressa en boll så hårt jag kunde och samtidigt mättes min styrka. Höger (kvinnor ska trycka mellan 80-110) jag tröck 90. Det var ju bra. Vänster gick inte lika bra. Det mättes 22 som högst. Förstår ni, jag är inte ens hälften så stark i min vänster som i min höger.  Kan man bli annat än besviken? :(
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0