Fan!!!

I fredags hade jag fått ett brev från nll som jag öppnade idag.
På brevet stod det att jag var välkommen till en undersökning av min mage. För er som inte vet så har jag till och från nu under en tid haft sjukt jävla ont i magen. Annat än biverkningar. Det gör så ont att jag börjar svettas och kryper ihop i fosterställning och nästan svimmar. Nåväl när jag öppnade det här brevet så började jag störtgrina. Det slutade aldrig att rinna.
Orsaken till att det blev en så känslig reaktion var nog att jag, ( dum som man är) sökte på internet om olika förslag på vad det kunde vara.Hittade såklart tarmcancer bland alla dessa "förslag"
Jag tror att jag blev så fruktansvärt rädd. Jag vågar helt enkelt inte åka iväg på den där undersökningen, jag vill inte få reda på resultatet. Tänk om det skulle vara cancer. Min hjärna har precis påbörjat sin rehabilitering för bröstcancer och tänk om det skulle vara en ny. Jag pallar inte mer. Att ständigt tänka på att cancern ska komma tillbaka gör mig rädd för att leva. Planer som finns i framtiden är dom någon idé att ens tänka? Ja jag vet att man inte ska tänka så men jag tycket att man stoppar huvudet i sanden och blundar för problemet om man inte kan tänka så..

Jävla cancer, du gör mitt liv till ett levande helvete!



Kommentarer
pia lovholt

usch så hemskt, jag hade också varit livrädd att få veta... men det sunda förnuftet är gå på undersökningen och ta reda på svaret, gör du det inte och det skulle vara nåt allvarligt så kommer man igång med behandling på en gång oavsett vad det är, och är det ingeting så är det ju superbra. kan det vara en massa biverkningar av all medicinsk behandling du gjort som tär på mag och tarmkanalen? hoppas att du får positiva svar.

sen blev jag snopen då läkaren sa 5 år på att skaffa barn, men det kan inte vara möjligt.. så länge, vad händer om du gör det tidigare än så?

kram i massor

Svar: Ja det är så många tankar som snurrar...
Det läkaren sa var att risken för återfall är som störst dom första 5 åren och om jag skulle bli gravid innan det och cancern kommer tillbaka så kanske dom måste avbryta graviditeten för att påbörja behandling. Om jag hinner få barnet och sen bli sjuk så är det ju mer jobb med 2 barn om jag blir sjuk igen. :(
Lisa

2013-02-17 @ 23:33:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0