ÄNTLIGEN FRI!!!

Och så kom dagen som jag längtat efter i över 1 år. Sista behandlingen är över och som jag skrivit tidigare så är det overkligt att aldrig med återvända till det som en gång var en del av vardagen.

Det finns så otroligt många människor runt omkring mig som hjälpt mig med lite av varje.

Mamma, pappa syster, bror, systerson och min dotter.
Mitt kött och blod, min familj.
Det går inte att tänka sig hur det skulle varit om ni inte funnits där för mig. All den kärlek, hjälp med praktiska saker och för att inte tala om all omtanke och stärkande ord. Mosters pojke och min älskade dotter har fått mig att orka kliva upp på morgonen. Orkat leva vidare för att se er växa.

Mina vänner ( ni vet vilka ni är)
Ett gott skratt gör att nuet inte känns lika jobbigt. Ni har verkligen fått mig att kunna leva trots helvetet.

Erica min brors underbara flickvän.
Under den jobbigaste tiden med sjukdomen har du funnits där med ditt humör hehe. Du har ju verkligen visat omvärlden vad du tyckt varit fel och det har hjälp mig väldigt mycket. Och din välgörenhetskonsert för ungcancer, ja ni hör ju vilken fantastisk människa hon är. Det borde finnas fler som du.

Kim, min man, min bästa vän och pappa till mitt barn. Det har inte varit lätt och vist har vi haft det svårt ibland. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att du skulle orka med mig under 2012 men det gjorde du. Jag vill verkligen säga förlåt för allt dumt jag kanske sagt eller gjort men just under den jobbigaste tiden behövde jag vara ett stort ego. Du accepterade mig som jag var och lät mig ta ny luft under vingarna.
Nu ser vi framåt med fler barn och ett friskt liv tillsammans. Jag älskar dig så djupt in i mitt hjärta. Du & Jag älskling.


Det som har hjälpt mig bäst under 2012-2013 är alla stöttande och vänliga ord. När det varit jobbigt så har jag kunna gå tillbaka till sms, Facebook inlägg, blogg inlägg mm och fått ny styrka att fortsätta kämpa.

Det finns så otroligt många som jag vill tacka och säga att jag kommer stå vid eran sida om ni behöver mig, jag överger ingen.
Ingen nämnd ingen glömd.
Ni vet vilka ni är och jag önskar att jag en dag kan hjälpa er att må bättre i en svår situation <3

Jag älskar er allihopa så otroligt mycket<3
Tillsammans har ni hjälpt mig att besegra cancern!!

I svåra situationer ser man vilka som är en riktiga vänner och vem som verkligen bryr sig!


Så fuck cancer vi ses aldrig mer!
Tävla aldrig med mig igen, för ingenting kan få mig att förlora!



Kommentarer
LisaLind

<3!

2013-04-30 @ 16:55:27
Louise

Hejja dig!! :)

2013-05-01 @ 18:36:08
Anonym

Ingen kan förstå hur du har haft det...Jag som mamma har sett din ångest ,ängslan,oro ,förtvivlan.Att som 19åring ,precis i början av vuxenlivet behöva fundera på så svåra saker som du gjort är inte rättvist!!!Det är svårt att se sitt barn så sjuk och man känner sig så maktlös...men din styrka du har visat detta hemska år har hjälp oss att orka stötta dej:)Livet blir aldrig mer detsamma och oron får vi tyvärr leva med...Men nu har vi lärt oss att ta vara på dom bra dagarna och njuta fullt ut.Det är så jobbigt att gå och vara orolig hela tiden och man missar det fina vi har nu.Så nu ska vi ta en dag i taget,njuta av livet och varandra :).Tillsammans är vi starka >3

2013-05-02 @ 20:53:25
Emma

Du är otroligt stark, Lisa! Jag ser upp till dig och jag visste att du skulle klara det här. Grattis!!! :)

2013-05-06 @ 13:54:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0