Min blogg mina beslut, okej?

Fick en liiiiite onödig kommentar så jag vill försvara mig lite.

"Hur orkar du blogga om allt är så djälva förbannade satans hemskt??? Man måste inte vara snygg! Det är bättre att bli frisk. På sikt. Snygghet är bara en ytlig, ego-fåfänga. "

Jag bloggar när jag vill, hur ofta jag vill och om precis vad jag vill. Det här är inte en blogg för att underhålla er läsare utan en blogg som jag kan gå tillbaka till och läsa hur jag hade det just vid vissa tidpunkter i behandlingen.
Klart att vara frisk är bättre än att vara snygg men prova att ställa dig i min sits och vara jag för en dag eller 2 så är livet inte så förbannat roligt. Jag vill faktiskt också kunna fixa håret,sminka mig fint och klä mig i fina kläder utan att känna att det bara är påklistrat. 20 år och allt det som är verklighet för dom flesta är en mardröm ibland för Mig.
Förstår hur du menar men din kommentar var faktiskt lite onödig med tanke på omständigheterna.

Uppskattar ändå er som faktiskt vågar skriva en kommentar, drygt 45 som läser men bara några få som kommenterar.



Kommentarer
louise

nädu lisa, jag hade gett mycket för att slippa vara i din sits. vilken mardröm! och klart man vill känna sig fin, jag vet en 100 åring som sminkar sig och tänker på vikten. man slutar nog aldrig bry sig! tänker på dig, kram från lollo

2012-05-10 @ 09:59:44
Lina

vad folk än säger så är utseendet viktigt för en själv. man vill känna sig fin :) där emot tror ja folk bryr sej mindre om andras utseende än va man tror :) Ja tycker du är jätte fin som du är lisa :) och ja gillar att du skriver vad du vill när du vill hur du vill :) ett bra sätt att bearbeta den tunga livssituation som du har hamnat i :( kram

2012-05-10 @ 11:57:27
URL: http://httplinaalmen.blogg.se/
Ellen

Absolut går hälsan före utseendet, men som dom andra har skrivit så vill vi alla fixa till oss ibland och känna oss extra vackra och snygga. Men den dagen kommer för dig också lisa, jag tror på dig och att du kan kämpa dig igenom detta och återgå till ditt normala liv! P.s. du är säkert jätte fin nu ändå! insidan speglas på utsidan :)

2012-05-10 @ 12:22:35
Louise

Alla tänker väl på utseendet? De finns folk som säger att dom inte gör de men jag tror inte på dom. Jag kan tänka mig att särskilt när man har en sjukdom som man inte känner av som en förkylning eller magsjuka tex så tänker man inte på att man faktiskt är sjuk utan då tänker man ju på nästa grej; hur ser jag ut? Att man mår bra går ju först men eftersom man inte känner att man är sjuk så tänker man ju på nästa grej menar jag. Hoppas ni fattar hur jag menar, var lite svårt att förklara :) Men de var absolut en onödig kommentar!

2012-05-10 @ 12:31:20
URL: http://louiseochjon.blogg.se/
Tobbe

Du fattar ju verkligen preciiiiiis!

Du valde att lägga ut en bild på din venport. Med en lagom kaxig och självnedlåtande text till. Okej????!!!! Ger den dej så mycket onödigt lidande och gör dig ful???? Jag skulle önska att du kunde se den som en kompis, som underlättar dina behandlingar och som gör dig snygg och fin - istället för att håna den. Indirekt hånar du alla oss andra som av olika anledningar måste ha venportar. Fatta det!!!!! Det finns fler än du, ute i världen, som är unga och som har en helvetes massa behandlingar - och som också är kinkiga och arga och bortskämda och ensamma och som INTE VILL ha sina sjukdomar. Fuck!!!!

2012-05-10 @ 23:10:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0