Jag gjorde det!

Jag har tagit av mig peruken och visat mitt lilla hår för hela världen. Det hela började med att vi skulle till sjukhuset. På parkeringen frågade jag Kim, - håller du mig i handen om jag går utan peruken? - självklart svarade han. Så vi började våran väg till ingången och jag stannade för att vända och hämta peruken igen. Kim förklarade att jag är lika vacker utan hår och att han skulle hjälpa mig att våga. Då kom tårarna, dom ville inte sluta rinna. Ledsen för att jag var så feg, för att jag tycker att jag är ful i kort hår. Men ändå glad för att jag har världens bästa man vid min sida som stöttar mig. Så jag torkade tårarna och gick in på sjukhuset. Tror aldrig jag gått så fort i hela mitt liv, men jag gjorde det. Med en puls på typ 300 överlevde jag ändå dagen :) Så jag hade aldrig på mig peruken på hela dagen, ändå så gick vi på lite affärer och sen här på campingen. Jag har tagit ett stort steg i rätt riktning. Jag mådde dåligt då men jag mår bra nu att jag vågade. Stolt och lycklig tjej som inte kommer ta på dig den där varma peruken igen. ~jag är bra precis som jag är~



Kommentarer
Mamma

Du är så otroligt bra på utmana det som är svårt.Jag vet att detta var oerhört svårt för dej för under åren har du blivit så ratad och utanför så du är så rädd att inte duga.
Men det gör du !!!Du och Kim är så starka och duktiga så tillsammans klarar ni allt :) Tur att du har Kim din klippa:)

2012-07-25 @ 10:57:25
andreas

heja ja det är ju det jag säger ni två tillsammans o selma så klart klara allt

2012-07-25 @ 16:11:07
Lina

du är bara bäst! jag förstår att de var ett sjukt stort steg för dej, men du fixade de! <3

2012-07-25 @ 21:19:13
URL: http://httplinaalmen.blogg.se
pia lovholt

jag tycker att det är fördjävligt hur folk betett sig mot dig, de borde få sitta här och se din kamp idag. och vilka ärr det gett dig, lisa låt inte deras jävulskap ta över ditt liv. låt dem inte vinna, du måste tro på dig själv, res dig upp tjejen, jag var själv utsatt för skit som ung, men jag reste mig och låter ingen trampa på mig nå mer, jag säger som det är , men kan vara ödmjuk med. börja öva på oss som finns runtikring dig, och ju mer du övar så bättre blir det, sen tar du läkarna och sköterskorna och så bygger du på. och ta ut all skit på telefonförsäljarna :) låt inte knäppgökarna styra ditt liv nåmer! det finns massor av kvinnor som har kort hår som är lika snygga som du, seaned oconner tex är jättesöt som du, ett tips är att se dig inte i spegeln innan du går ut så slipper du bli så tagen. bara gå bestäm dig och gå. du är så jäkla bra lisa som har kämpat så otroligt under ditt liv.jag mötte en kvinna i torsdags som går igenom samma som du ,, hon gick med sitt kala hår och hon var söt hon med, och vad jag såg var det ingen som stirra på henne, försökte kolla runt, jag tror det sitter mer inombords. men hon mena att folk ska se vad hon tampas med, att detta kan drabba vem av oss som helst. du har tagit det största klivet över klippan, nu är det bara att köra stenhårt lisa! var den du vill vara låt ingen påverka dig nå mer. vänd ryggen och gå och låt inte idioter komma in i din svär. pussar och kramar i massor

Svar: Tack Pia. Många fina ord som värmer i hjärtat.Jag försöker intala mig själv varje dag "Jag är vacker, jag duger precis som jag är"
<3
Lisa

2012-08-05 @ 20:34:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0