När någon vänder dig ryggen, lyft huvudet högt och gå vidare som om ingenting har hänt.

Ja det där snubben som tydligen ska sitta uppe i molnen och sprida glädje till alla människor. Asså har han missat att vars jag bor och att jag finns?
Inte har han då visat mig speciellt mycket glädje det här året.

I början av året tvingar han mig att ta farväl av min underbara farfar. Som om inte det skulle räcka så tvingar han mig att gå igenom en svår cancerbehandling , biverkningar från helvetet, håravfall, fysisk och psykisk smärta. Och inte Ska ni nu tro att det slutar där.
Han tvingar mig att vara orolig för mina anhöriga. Som min "brorsdotter" ( som egentligen är min kusin) som är 8 år har fått ligga nästan hela sommaren på sjukhus för att hon har en förträngning i njuren. Liksom vars finns rättvisan? Ett oskyldigt litet barn ska inte straffas så hårt.

Har hört av flera att motgångar kommer bara till dom starka människorna. Jag tror faktiskt det ligger någonting i det. Jag är en stark människa jag ger inte upp så lätt. Jag tänker visa cancern vilken kropp den hoppat på. Jag ska visa världen att även om folk ryckt undan mattor för mina fötter, kastat hinder framför mig och dragit ner mig så ska jag ställa mig upp, lägga allt det där bakom mig och gå vidare. Jag ska bevisa att det går att vara stark även om livet känns surt.

Så det jag egentligen ville skriva att idag tänker jag extra mycket på lilla Wilma. Du finns i mina tankar<3

"-gör som havet~våga-"



Kommentarer
Jenny

Tack att du tänker på oss det behövs

2012-08-29 @ 09:35:59
Jessika - Mamma till Milton

Blir så ledsen när all skit bara ska hända dig, verkligen ingen förtjänar att gå igenom det helvete som du tvingas gå igenom. Ung som gammal, förälder som barnlös! Men jag tror verkligen som du att de starkaste blir mest utsatt för den som nu utsätter dig för allt vet även att du ÄR STARK och du kommer klara dig igenom sånt.

Du är verkligen så jäkla duktig som orkar ta dig igenom varje dag, du är så grym och en inspirationskälla för alla! AWESOME!!!!

2012-08-29 @ 10:06:33
URL: http://jessiiika.blogg.se
pia

Så menar jag det är därför vi drabbas för att vi är starka nog för denna  erfarenhet kram

2012-08-29 @ 15:03:22
pia

Så menar jag det är därför vi drabbas för att vi är starka nog för denna  erfarenhet kram

2012-08-29 @ 15:04:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0