Vågar man hoppas?

Ja just nu vet jag inte om jag vågar hoppas.
Dessa dagar har varit upp och ner kan man säga.
Just nu är det många datum och tider i skallen så jag vet knappt mitt eget personnummer längre.

Har hunnit hända lite saker sen sist.
Fick ett underbart samtal från min läkare för några dagar sedan som sa att jag skulle få äggfrysningen gratis. Är så sjukt glad för det så jag kan inte hålla tillbaka tårarna. Kommer dock att få betala för själva insättningen drygt 8000 för varje gång/försök. Men om det gör att jag kan bli mamma igen så får det kosta vad det vill.

Idag har jag varit i sunderbyn nästan hela dagen. Har gjort lite undersökningar och fått massa informationer hit och dit. Det ringde en gynläkare från umeå och berättade vad som skulle hända och så vidare.
Imorgon kommer jag påbörja min första behandling innan dom kan plocka ut ägg för frysning. Jag kommer få ta en spruta 1 ggr/dag nu i 4 dagar sen så ska jag få en till spruta som jag ska ta i några dagar. Dag 6 ska jag på vul för att se hur "äggen" mår. När äggen är mogna så kommer jag få en speciell spruta som gör att äggen mognar lite till och är redo att "plockas" ut. Inom 36 timmar från att de är mogna ska vi befinna oss i Umeå för utplockning och befrukning. Ja visst låter det tokigt att befrukta äggen utanför kroppen men det är så dom gör. Befruktar och fryser ner små embryon. Dessa små under ska ligga där i Umeå och vänta på sin mamma och pappa :) Hålla tummar och tår att det blir några. Vi ska med andra ord göra 1/2 provrörsbefrukning. Resten ska vi fortsätta med när jag är frisk. Bara att hoppas på att det ska funka eftersom detta är min enda chans.
Det är inte billigt med dessa sprutor kan jag lova. 1405 Kr för 2 sprutor, tur att jag fyllt högkostnadsskyddet nu så jag får allt annat gratis. Man ska inte vara fattig när man blir sjuk.

Nu i veckan väntas:
  • EKG av Hjärtkammarfunktion
  • Träffa Onkologen
Blir säkert fler besök på sunderbyn men dessa vet jag om nu i alla fall.


Har även fått klartecken att jag ska få hämta ut en peruk. Ovanligt det kommer kännas utan hår och istället ha en peruk. Nåja det ska nog gå det också.

Ja det var nog allt från mig ikväll. Skriver en annan dag när allt i skallen har fått sjunka in lite.

Livet är en dröm för de kloka, ett spel för idioter, en komedi för de rika, en tragedi för de fattiga ♥



Kommentarer
Iluta

Jag hoppas att allt går som ni vill, kämpa på tjejen, du är otrolig stark ska du veta. Livet är inte rättvis, men man måste göra det bästa av det man får. All kärlek till dig och familjen. <3

2012-02-03 @ 19:21:19
Lina

Du är så stark lisa! Jag beundrar dej verkligen! <3

2012-02-03 @ 21:49:17
URL: http://httplinaalmen.blogg.se/
andreas Morbror nilsson

en peruk det värka ju collt då ska jag låna den he he du o jag blir dett bra radar par då för jag brukar ju oftas vara flint jag med går lite champo och går fort fixa frilla på morgonen. kommer kanse kännas som folk tittar på dej men då ska du bara strunta i det det brukar jag göra och tänka har dom fan inge bätter för sej så varse god och titta för det är så här jag ser ut och det är insidan som räknas

2012-02-03 @ 23:04:22
mamma

Du är så duktig min lilla flicka.Så mycke och svår information du fick !vi älskar dej:)

2012-02-04 @ 17:37:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0