underbara människor!

Att det finns så många underbara  människor i vårat avlånga land är helt otroligt.
Har fått blommor, vykort, sms, mail, meddelande på facebook, här på bloggen och även folk som kommer fram irl.
Att det finns så vänliga människor är ju underbart. Allt från familj, vänner, släkt till människor som känner någon som känner mig. Till och med helt okända människor bryr sig om mig och min familj.
Fick från en kvinna idag på fb som har läst artikeln i aftonbladet. Det skulle finnas fler som var som hon.

Hej kära lisa beklagar verkligen det som drabbat dig ska göra allt i min makt för att få igång en fond som ni kan söka sen många kramar till er lilla familj ska tänka på dig hela tiden och är det nått så ska du veta att jag finns här för att stötta er kram kram vi hörs jag kommer att tala om för dig hur detta går med mitt projekt ( fonden)


Samma den här otroliga mannen.


"Skrev följande öppna brev till regeringen och Sveriges medier idag, hoppas på att det får grepp någonstans. Vi håller tummarna för dig

Öppet brev till regeringen: Läser i tidningen om 19-åriga Lisa från Norrbotten, som tog studenten i julas, då hon fick barn i mars och inte hann avsluta studierna förr. I januari fick tösastackaren veta att hon hade bröstcancer, och opererades i slutet av samma månad. Nu till det "fina" i kråksången. Lisa är svårt sjuk, men hon kan inte få någon sjukpenning, för att hon har ingen sjukpenninggrundande inkomst. Vill Lisa kunna överleva får hon söka socialbidrag. Hennes man arbetar för fullt, men man behöver inte vara matematiker för att räkna ut att endast en nybakad students inkomst kan bli tunn för sambo och barn. Jag skulle vilja hälsa dem välkomna till landet Mellanmjölk. I detta sirapslimpans förlovade land, där vi årligen skickar miljontals kronor i bidrag till länder som drabbats av naturkatastrofer och krig, har vi någonstans på vägen glömt oss själva, det som jag vill kalla den svenska blygsamheten.

Skomakarens ungar går med trasiga skor, heter det, och så är allt fallet nu. Jag skriver för att som svensk medborgare, medmänniska, och inte minst förälder fråga Fredrik Reinfeldt och hans kollegor, hur ni mår av tanken på att om era barn blir allvarligt sjuka i samband med sin student helt plötsligt faller i ett fack där de inte är någons ansvar. Nu tror jag dock att era barn har sitt på det torra, men så är det inte med normal-svensken.

Jag vill också ge en uppmaning till Lisa, att om du frisknar till - vilket jag från djupet av hjärtat hoppas på - och har svårt att hitta jobb efter det, så kan du alltid bege dig ut på Stureplan och köpa lite kokain. Straffet är förvisso fotboja, men du får också ett trevligt jobb, typ i en fiskaffär i en fin saluhall. Det fick i alla fall vår "folkkäre" Plura Jonsson från Eldkvarn, och alla står väl lika inför lagen, eller hur?


Helt okända människor men ändå så vänliga. Ja jag är helt utan ord.
Tack ni andra underbara människor som finns. Ni förstår inte hur mycket ni betyder för mig/oss






Kommentarer
lina

oj va rörd man blir! :) härligt att se att våran värd inte är helt infekterad av idioter utan empati.



:)

2012-02-06 @ 19:21:14
Farmor!

Hej!



Vill först å främst tacka medmänniskan som skriver SÅ JÄVLA kloka ord. Kanske vi skulle ta varanndra i hand å enas om första position(Våran folkvalda stadsminister/mysterium) Vi har en liten familj som kämpar för överlevnad, dom är jätteduktiga, å behöver def ingenting sånt här.



Jag grät hela vägen hem, Ja skrek i telefonluren till kommunen, men inget hjälper. Så vad gör vi då???



Fortsätter..... För ingen å ja säger INGET sätter käpparna i hjulet för Kim/Lisa/SELMA!!!!!!!!Kämpa på å låt inte d här ta över, Kramar FARMOR....



2012-02-07 @ 03:50:48
Susanne.

Hej Lisa! Ville bara sända dig många styrkekramar. Mina tankar finns hos dig och din familj! Kämpa på många kramar från mamma Annikas kusin Susanne med syskon(Kicki, PUTTE och Mia)💚💚💚

2012-02-07 @ 10:38:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0