............

Ja just nu så har jag inte alls turen på min sida. Allt känns tungt och hopplöst. Kan det inte vända snart.

I söndags kväll hade jag så sjukt ont i magen/äggstockarna så mamma bestämde sig för att ta med mig till akuten. Sagt och gjort väl där togs prover och jag fick dropp, blev även inlagd på avdelning 49. Klockan 10 kom läkaren och gjorde ett ul. Såg inte alls bra ut. Äggstockarna som ska vara 3,5 cm var 10-12 cm. Läkaren ordinerade sängläge och dropp.

Måndag och nya provet togs och dom såg inte bra ut. Både uttorkad men ändå hade jag för mycket vätska. För lite vätska i blodet men för mycket vätska i själva kroppen.

Tisdag vaknade jag att det blivit svårt att andas och att jag fått en sån hemsk hosta. Fick inhalera 2 ggr och det hjälpte bara en liten stund. Fick göra ul på lungorna där dom såg mycket vätska och bestämde sig för att sätta in ett dränage.
Läkaren började ge lokalbedövning men fick avsluta för det gjorde så ont. Hon bestämde att jag skulle få bli sövd. Klockan var då 1 och jag hade bara ätit frukost så var fruktansvärt hungrig. Jaja tiden gick och kring 6 var jag så hungrig och tungandan så fick äntligen komma ner till operation. Dom kollade hur jag syresatte mig och det såg ju inte så bra ut. 79% bara så jag fick syrgas innan jag skulle sövas.
Vaknade upp igen klockan 9 då allt var klart hade ont och fick lite morfin. Åkte tillbaka på avdelningen med ett dränage i ryggen. Inte skönt kan jag lova er. Genomled natten med smärtstillande.

Onsdag kom och dom har nu tömt ca 1,4 liter vätska ur min högra lunga. Var mer vätska än dom först trodde. Funderade på att göra likadant på andra sidan men lät kroppen ta hand om det själv.
Värdena såg sämre ut och fick en extra påse med vätska.

Torsdag hände inte så mycket mer än att dom tog bort dränaget.
Fredag hände inte så mycket hade bara ont där dränaget suttit och en liten konstig känsla i kroppen.

Dom har vägt och mätt magen på mig under alla dessa dagar och har gått upp 4kg. Vikten idag är samma men magmåttet har gått upp igen :l Blev ju som nästan lovad att åka hem idag men eftersom magen hade växt och jag har en sänka på 30 så vill dom ha extra koll på mig. Ska tillbaka imorgon för nya prover. Så hoppas på bra prover och att jag får åka hem.

Ja livet är så sjukt surt just nu. Vill bara bli frisk så jag kan påbörja den där förbannade behandlingen så jag kan bli "frisk" på riktigt. Nåja slutklagat för idag.

Här kommer en bild på min mage för några dagar sedan. Ser ju ut som att det bor en bebis där inne.


" I en normal miljö skulle jag känna mig onormal, medan jag i en onormal miljö har känslan av att vara den enda som är normal. Som någon sort lugn i kaoset, sedd mot lugnets kaos
"   
Staffan H Westerberg



Kommentarer
Lina

Jag blir så ledsen när jag läser allt detta! Vill inte att någon ska bhöva gå igenom detta särskillt inte någon som man tycker om! :( tänker på dej och hoppas att vi snart ses :)<3 massa energi kramar till dej!

2012-02-25 @ 17:13:58
Anonym

Men skit också!

2012-02-25 @ 19:21:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0