5 månader senare!

5 månader efter avslutat behandling och jag lever!
Vilken känsla att få känna sig "frisk". 
Tyvärr sitter vissa biverkningar kvar så som magont, illamående till och från och trötthet. 
Min kropp har gjort en helt otolig resa och kämpade in i det sista så om den tänker må dåligt ett tag efteråt så gör det inte mig någonting, huvudsaken att jag lever. 
 
Så vad har hänt på senaste tiden? Jag har blivit "frisk" även om jag aldrig kommer bli friskförklarad. Jag känner att livet sakta men säkert kommer tillbaka. Man vågar på något sätt vara glad för saker som ska hända i framtiden, jag kan blicka flera veckor framåt och känna att jag kommer få uppleva den stunden. Det är ett stort steg i rätt rikning. Från att försöka överleva dagen till att kunna plandera en resa eller planera för jobb, det känns bra, jag är tillbaka!
 
Har börjat jobba 75 % på barnintensiven i Sunderbyn och trivs som fisken i vattnet. Att få komma ut i arbetslivet och inte känna sig instängd här hemma. 
Det liv som jag planerade långt innan jag blev sjuk börjar lite smått att ta form. 
Jag kan andas utan att känna ångest över morgondagen.
 
Jag glädjs av småsaker i livet som andra kan tycka är löjliga. Men jag är så sjukt glad att jag lever och får uppleva morgondagen även om jag inte vet hur den ska se ut, men det skrämmer mig inte längre. 
 
På tal om glädje. Just nu svävar jag på små moln för den 18/10 ska jag ÄNTLIGEN få göra min rekonstruktion. Så här hemma går jag mest och ler om dagarna. Kan inte riktigt fatta att det är sant, JAG SKA BLI HEL!!!! 
Så underbart. Den 1/10 ska jag ner till umeå för att inskrivningssamtal så efter det tänkte jag uppdatera här om hur det ska bli med operationen. Åh så jag längtar endast 30 dagar kvar!!
 
 
"Du är stark glöm inte bort det"
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0