Tankar och känslor

Dom finns där, dom försvinner inte bara för att man inte pratar om dom.
Att försöka tänka på annat är svårt men att glömma är omöjligt.
 
Det är inte bara ett ärr på min kropp utan mitt hjärta har ett minst lika stort om inte större ärr.
Att få cancer är inte bara en sjukdom som man blir frisk ifrån och sen är det bra. Alla känslor finns kvar, oron och alla tankar ja dom finns också där.
 
Vet inte om jag är i en känslig period just nu. Försöker skriva på min "bok" men när jag tänker på det förflutna bubblar allt över och jag kan sitta i flera minuter och bara storgrina. Det gör ont i hjärtat, själen och i hela kroppen. Nu när dom flesta i min omgivning börjat lägga min sjukdom lite åt sidan eller hur man nu ska uttrycka sig, ja ungefär som jag gjort i drygt 10 månader så börjar min hjärna plötsligt göra mig illa. Börjar fundera på allt möjligt jobbigt som de flesta i min omgivning redan gått igenom. Kanske är det min försvarsmekanism som börjar släppa på sina spärrar. När mina anhöriga var ledsna och undrade mycket så hjälpte jag dom och var stark, stöttande och var inte alls orolig just för deras skull. Men nu är det kanske min tur att vara ledsen och tänka på saker som inte en 20 åring ska tänka på.... Nu är det min tur att ta plats i min eget liv. Jag är så otroligt rädd att jag inte ska orka vara stark resten av den här resan..
 
Nu är det dags att krypa ner i sängen och inte fundera mycket mer ikväll....
 
~Jag är så mycket bättre än du~


Kommentarer
Mamma

Inte konstigt alla tankar och känslor kommer nu när behandlingen är lugnare..Det har varit så otroligt mycket som hänt under dessa månader och du har inte haft tid eller ork att bearbeta allt.Du klarar det hela vägen för du är så stark trots att det inte känns så just nu <3 Vi ska kämpa med dej

2012-11-09 @ 13:52:49
Lina

Nu är det din tur att bearbeta och vara ledsen. Jag finns här för dej årets alla dagar, timmar, minuter och sekunder. Du kan ringa mig när som helst :) För de vet ja att du hade gjort för mig <3
Du är en så fin tjej och med din familj och dina vänner kommer du att klara detta! <3 Håller med din mamma, Vi ska kämpa med dej <3

2012-11-10 @ 09:30:33
URL: http://httplinaalmen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0