Vad är det som gör det ?

Ja nu har jag en fråga till er som läser.
Det är många som skriver att jag är så stark och en riktig kämpe. Nu till min fråga, Varför?
Jag menar är det någonting jag säger eller gör som får er att tycka det?  Skulle vara roligt om ni kunde svara :)

Såg på Ericas blogg att hon hade skickat till 118800 och fråga vem som ägde hennes blogg. Blev nyfiken och skickade samma fråga fast om min blogg och detta var vad jag fick i svar.

Hej!
Det är en tjej som har en otrolig kämparglöd med enormt stark vilja.
Blir alldeles rörd av att läsa att en sån söt tjej har cancer.
Ingen borde få uppleva nåt sånt.
Det vi vill göra är att ge henne hundratusentals kramar för att
hon är så stark och hoppas att hon vinner i kampen mot cancern.
Mvh 118800

Se nu är vi ju där igen. Hur kan hon/han veta att jag är en stark person? Jag känner inte personen. Konstigt det där. Skulle vara kul att veta vad det är jag gör/säger som får er fina människor att skriva det.
Jag kanske kan hjälpa andra människor i samma situation bara jag vet hur man gör.


Ingenting i livet bara händer. Man måste ha ork att möta hinder och ork att övervinna dem. Ork är att kämpa.
Golda Meir


Kommentarer
Sara

Du är stark för även om du är sjuk så är du ändå samma Lisa som kan skratta och ha roligt. Du vill göra roliga grejer och ligger inte bara hemma och gräver ner dig! Därför tycker jag att du är STARK! Du är en underbar mamma och ger inte upp för motgångar! ÄLSKAR DIG SYSTER!!!!

2012-03-18 @ 20:28:42
Anonym

Det är nog något man säger av ren självklarhet för att man måste vara stark för att orka och klara det svåraste. Man måste va stark och kämpa när man känner sig som svagast och känslan att ge upp är stor. Man försöker peppa och hålla människan i fråga uppe ovanför ytan så man inte drunknar i allt helvete... kraam

2012-03-18 @ 20:35:56
mamma

Vi säger att du är stark för efter varje svacka och nedgång kommer du tillbaka och ger inte upp.Det är underbart att se dej glad och pigg mitt i eländet och du ser alltid en ljusglimt längre fram .Vi älskar dej

2012-03-18 @ 21:22:39
andreas typ morbror

du är strak för du klara av allt som kommer i din väg du låter det inte degga ner dej helt å hållet utan du går nått bra av det och skriver och delar med dej till andra av dina saker och det gäller även när du är frisk+ du är en otrolig rolig trevlig glad tjej bra mamma och fru.

2012-03-20 @ 04:06:00
Annika

Mitt intryck av dig är att du är en glad, intresserad och stark tjej som skulle passa superbra hos oss på 56:an.

2012-03-20 @ 13:53:34
~ Vårt ansvar är större än vi själva ~

Det är så mycket som händer i livet. Det är en del av växandet och utvecklandet. Och få händelser går att analysera och få konkreta svar på. Det övergår liksom vårt förstånd.



Vad är att vara stark? Styrka kommer av ansvar, något som med automatik tar plats och träder in när vi som mest behöver det - som en autopilot - just för att vi förärats med gåvan LIVET. Att vara stark är inte något som man väljer eller väljer bort. I perioder kan man vara mer och mindre egocentrisk, och fastna i att bara blicka inåt och känna sig som ett offer. Emellanåt så förmår blicken se vidare, ut, bortom en själv, och skönja alla de horisonter som finns runtomkring. Ofta är tillvaron ett växelspel som rör sig däremellan - mellan det simpla och komplicerade jaget och det fantastiska och oändliga sammanhanget utanför.



I och med att du har gjort ett val, att gifta dig och bli mamma så har du ett ansvar att fullgöra som står utanför dig själv, nämligen din dotter. Oavsett hur mycket du än är ledsen för det som händer dig, så är ditt livsuppdrag just nu ATT FINNAS, BLI OCH FORTSÄTTA VARA FÖR DIN DOTTER. Däri är också styrkan.

Det är du och din man och er dotter som är nuet och framtiden. Det är kärnan. Inget är viktigare än det. Det övriga runtomkring - vänner, din mamma, din pappa, dina syskon, övrig familj, främlingar, andra i liknande situation, behandlare och vem/vilka det nu än må vara är en del av det skyddsnät som naturligt finns där. Med det unika är kärnan - du och din egen familj.

Därför är du stark. Glöm aldrig det!

/Fisen

2012-03-22 @ 12:09:20
jenny typ dina kusiners mamma

du är stark för att även om helvetet kommer i din väg så orkar du hålla humöret uppe och ger inte upp. du kan vara glad och skratta ändå och det är ett positivt tecken på att komma sig igen de svåra stunderna i sitt liv

kramelikram

2012-03-25 @ 21:02:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0