Upp och ner...

Är så många känslor som åker runt i kroppen just nu. Nu för tiden är jag mest inne i mig själv. Funderar ibland så hjärnan nästan sprängs.
Vill inte prata om det, vet inte riktigt varför. Är kanske rädd att känslorna ska ta över. Försöker i alla fall hålla humöret uppe, vara den där glada och snälla person som jag annars brukar vara. Svårt men jag försöker så gott jag kan.
Allt känns bara jävligt och helt overkligt. Varför just jag? Blir så förbannad på mig själv. Varför åkte jag inte till läkaren tidigare. Då kanske det aldrig hade blivit så här. Fan.
Vill inte göra behandlingen men vill ändå bara att allt ska vara över. Mitt hår kommer försvinna, jag kommer med största sannolikhet bli steril. Nej jag vill inte.. Känner mig ju inte sjuk, varför genomgå den här jävla behandlingen då. Ja jag vet att jag måste. Önskar bara att livet inte alltid behövde gå emot mig.
Blä för det där brevet från Umeå jag fick idag. Cellgifter startar med största sannolikhet på tisdag. Hela den veckan kommer att vara förstörd.
Nåja bara att bita i det sura äpplet och göra det som krävs för att bli kvitt alla små äckliga celler som fortfarande kan finnas kvar i min kropp.
Ibland känns det som om hela världen ställer sig med ryggen mot mig men innerst inne så vet jag ju att det finns så otroligt fina människor runt omkring mig som bryr sig om. Min familj, mina vänner och vissa från släkten. Allt stöd från er gör att mitt hjärta orkar slå vidare <3
Nu lägga sig i sängen bredvid min underbara lilla dotter och sova lite. Ny dag imorgon så hoppas att den blir bättre än denna.


Kommentarer
Mammas moster Inga-Lill

Läser din blogg med tårarna strömmande ner för kinderna så jag knappt ser vad jag skriver eller läser. Kan inte förstå att livet kan vara så orättvist. Men din styrka finns där och din familj och vänner. Tänker på er ofta, ofta. Heja Lisa det här klarar du. Mammas moster Inga-Lill

mamma

Den snälla och glada Lisa finns alltid hos oss men alla måste få må däligt ibland!!Du behöver inte vara så stark hela tiden..Allt är ju så jobbigt nu men det blir bättre och vi ska kämpa tillsammans!!

2012-03-01 @ 20:41:11
Anonym

Du har haft den fruktansvärda oturen att bli sjuk. Och det är klart att du är rädd!

Rädd för hur du ska komma att må i samband med behandlingarna, rädd för hur det ska bli med allt. Skräckslagen för att inte bli frisk, som du var innan skitsjukdomen. Jag tycker att det är sunt och friskt att reagera som du gör. Man måste inte vara stark hela tiden. Det är ok att vara förbannad, lessen, deppig och innesluten i sig själv med sina tankar och ångest. Det är ett sätt att bearbeta sorgen. För det är en sorg att få ett sjukdomsbesked av det här slaget. Det betyder inte att du är en otacksam dålig människa. Det betyder bara att du är en vanlig människa.

Jag kan tänka mig att du blir ensam med dina tankar eftersom inte så många i din direkta närhet kan dela din upplevelse fullt ut. Jag vet inte om du har kontakt med andra i liknande situation genom forum eller nåt liknande. Alla människors liv är ju unika och inget är exakt den andres likt, men upplevelserna kan vara likadana och många finner stöd i att utbyta erfarenheter, tankar, känslor och inte minst tips, med andra. T ex på www.ungcancer.se



2012-03-07 @ 07:59:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0