Cancer igen ?

För ca 4 dagar sedan kände jag att jag hade ont i min vänstra arm. Tänkte inte så mycket på det men på kvällen så kände jag en stor knöl på armen, var även lite röd just vid området. Sov sjukt dåligt den natten och på morgonen hade jag fruktansvärt ont och det var mer rött. Ringde till vc och fick en tid samma dag. På vc togs prover som var bra. Läkaren undersökte och så helt plötsligt börjar han prata om min bröstcancer. Konstigt tänkte jag , här kommer jag och visar min  underarm som är svullen och har en knöl på sig inte var jag där för att prata cancer.
Han bestämde sig att för att ringa kirurgen i Sunderbyn och även till min onkolog för att diskutera.
 
Där satt jag på vc för att jag hade ont i min arm, så plötsligt slår det mig. 
Fan har cancern spridit sig till armen? 
Vad ska jag göra. Jag orkar verkligen inte en gång till.
Rädd, orolig, ledsen, lite panikslagen, förbannad....
 
Fick en remiss till Sunderbyn och dagen efter ringde en sköterska från kirurgen och berättade att Nisse ( min onkolog) inte alls var ett dugg orolig för ny cancer. Ni kan inte förstå vilken lättnad det blev i mitt bröst. Alla tankar om att nu skulle jag dö är borta. Den där Nisse han kan verkligen göra en orolig själ lugn. Jag ska leva jag ska inte dö.
 
Så jag fick order att åka till akuten för att ta nya prover. Sagt och gjort, proverna var bra. Läkaren tror att det är en slags inflamation i huden. Som typ en stor finne fast under huden. Fick iallafall pc ( IGEN) och om det inte gick över skulle jag komma tillbaka och då måste dom kanske skära i den för att "tömma" Så nu håller vi tummarna att de pc jag fick ska hjälpa.
 
God natt från en oerhört glad men lite omtumlad tjej!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0