Svårt val.

Jag har kommit till ett val ett mycket svårt val. Jag är så otroligt kluven, vill veta men ändå inte. Jag pratar naturligtvis om min cancer är ärftlig eller inte.

Jag vill veta för att kanske kunna hjälpa mina syskonbarn, min syster, mamma och min dotter att få reda på det i tid. Om cancern skulle vara ärftlig så skulle jag nog inte skaffa fler barn men på ett sätt så vill jag ju ändå ha fler barn. Hur ska jag veta att dom får det? Eller att dom inte får det? Tänk om man skulle tänka så om allt då skulle ju inga barn födas. Sjukt svårt om jag verkligen vill veta. Vem vill veta att dom bär på en mycket allvarlig sjukdom ?
Måste väga både för och nackdelar i det hela. Önskar bara att det kunde vara lite lättare att fatta beslutet.

Sa till familjen idag när vi satt vid matbordet att förstå hur rädd jag alltid kommer vara när jag ska på återbesök till Onkologen. Fy fan säger jag bara. Oron och rädslan för återfall skrämmer mig mest just nu. Vill och orkar verkligen inte göra om det här en gång till. Men nu tycker jag att jag har blivit nog straffad så det räcker i mitt liv. Det behöver liksom inte hända mer nu.
Men det sägs ju att prövningar kommer bara till dom som är starka nog att klara av dom.

Nu ska jag sluta mina ögon för idag.
God natt alla ni där ute som finns där för mig <3

~ Lev livet idag imorgon kan det vara för sent ~



Kommentarer
pia lovholt

allt du gör ska du göra för din egen skull, och skulle du bära en gen för cancer går det att kolla dina barn, och då kan de välja när de är stora att göra något åt det, de kan tex operera bort brösten istället för att kanske få cancer, det gick nyligt ett program om en mamma som fick cancer hon fick 4 döttrar och när de var nog stora kring år gjorde flickorna testet ett barn av dessa 4 hade genen, och hon bestämde sig för att ta bort sina bröst och få inplantat. det viktiga är att du blir kvitt cancer och kan focusera på ditt liv, vi har inga garantier om framtiden så lev och njut de dagar som vi har. skulle cancer återkomma då får du ta tag i det då, men det är inte säkert att den återkommer så focusera på nuet. det finns inget som är rätt eller fel i detta, gör det som hjärtat säger för din egen skull, du ska göra göra det för selma så selma har ett val när hon är mogen för att kunna ta ett beslut för sin egen del. jag tycker inte att du ska fundera på att inte skaffa fler barn, det är inte säkert att nåt av dina barn kommer att få genen, vi vet inget om framtiden, forskning går framåt och allt blir bättre och bättre, vi får snabbare resultat och det är i framtiden lisa. älska livet lev livet njut och ha det så bra du bara kan så löser sig resten av sig själv.

det är så orättvist att du i början av ditt liv ska behöva göra denna resa, och behöva fundera på så svåra frågor. när du ska ha roligt och njuta, men på sikt så kommer du att ha så mycket erfarenhet och så mycket kunskaper som inte alla har. och du kommer att kunna hjälpa någon annan men utgå från dig själv lisa. gör allt för din egen skull kram i massor

2012-04-29 @ 23:10:18
Andreas Nilsson

ja du det där är då fan inte så lätt. men jag är övertygad om att du kommer fatta rätt beslut som känns bäst för dej själv. blir säkert mycket tankar hit o dit. du som är så mån om allt o alla runt omkring dej det har du alltid varit. du har stort och varmt hjärta för människor o djur. och nå mer sjuk det kommer ju inte hända det ska du inte ens tänka på. nu tusan ska du blir frisk o sen vips ska du se har du ett litet fobbollslag med kidz

2012-04-30 @ 08:04:25
Lisa Lind Au Pair

Tack för din fina kommentar, kan ju säga att du också alltid är snygg! Min underbaraste finaste vän!^^

2012-05-01 @ 23:06:21
URL: http://lindlicious.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0