Olika besked.

Just nu snurrar det i skallen. Under tiden jag varit sjuk så har jag fått så många olika besked. Som exempel att min cancer inte skulle vara ärftlig. Nu idag sa min onkolog att den kanske kunde vara det iaf. Han frågade om jag ville göra en slags utredning för att se om den kan vara ärftlig eller inte.
Det finns ingenting att fundera på. Självklart ska jag ta reda på det om det går. Tänk att jag kanske hjälper min mamma, min syster, min dotter, framtida barn och syskonbarn genom att hålla extra koll och kolla sig ofta så inte dom jag älskar också måste genomlida detta helvete. Blir lite ledsen när jag får så olika besked av alla. Kan dom inte säga samma sak. Samma med det här om dom ska ta bort andra bröstet också. Kirurgen ville absolut ta bort det andra bröstet så jag inte kan få bröstcancer igen, men Onkologen tyckte nästan att det var onödigt??
Känns som man är en liten vante som blir kastad i luften mellan olika händer. Jobbigt att få olika besked hela tiden.

Nu är jag i Umeå igen och imorgon halv 9 börjar jag min 3:e behandling vilket betyder att första halvan snart är över :) ingen är gladare än jag. Önskar bara att det var över nu. Nu dags att sova så man slipper vara så trött imorgon när dagen D är här. Sov gott!

~jag önskar att jag kunde göra allt och lite till~



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0